کمپین تاجر هندی

کمپین تاجر هندی ( سندباد زادشفق )

کمپین تاجر هندی ( سندباد زادشفق )

سَندباد کاراکتر آشنایی برای دوست داران افسانه های شرقی است. خاطره مجموعه انیمشن محبوب آن در سالهای گذشته نیز از نوستالژیهای محبوب مردم ایران است. کاراکتر طناز و اکتیو آن با ترکیب رنگهای شاد و فانتزی توانست ارتباط قدرتمندی با مخاطب برقرار کند. اما ریشه سَندباد : سِندبادنامه یا کتاب حکیم سندباد یا داستان هفت‌وزیر، داستانی قدیمی است که از هندی به فارسی آمده و در زمان ساسانیان به پهلوی ترجمه شده است .

مسعودی اين كتاب را از تأليفات سندباد حكيم از حكماء معاصر كوش پادشاه هند دانسته است. این کتاب نخست به دستور نوح بن منصور سامانی توسط خواجه عمید ابوالفوارس فناروزی به فارسی دری ترجمه شد و آن را به عربی نیز ترجمه کردند تحت عنوان «حکایة الملک المتوج مع امراة الملک و الحکیم السندباد و سبع الوزراء و حکایة کل واحد منهم». در قرن ششم محمد بن علی ظهيري سمرقندي- از مترسلان و کاتبان ایرانی در قرن ششم هجری - ترجمه‌ای فارسی از سندبادنامه نمود و این اثر پس از او شهرت بسیاری پیدا کرد این داستان را رودکی شاعر و ازرقی بنظم آورده اند. (از فرهنگ فارسی معین ).

کمپین تبلیغاتی تاجر هندی

کاراکتر تاجر هندی با نگاهی به همان شخصیت آشنای سندباد تیز هوش که می توانست از هر موقعیتی فرصتی طلایی خلق کند الهام گرفته شده است.چهره نوستالژیک هندی با لحجه شیرین و کمی طنز ( بازی هنر پیشه طنز گیلانی : محمد هندی ) و طراحی لباس سنتی هندی و سندبادی با رنگهای شاداب و زنده خلق شده است.

شخصیت تاجر هندی که با بازی خوب محمد هندی جان گرفته است. ماجرای تاجر زیرک و شوخ هندی است که برای تجارت و زندگی به ایران آمده است. مولفه های شخصیت او سرزندگی ، شوخ طبعی ، زیرکی و محاسبه گری است که با نکته سنجی و ریز بینی به دنبال بهترین انتخاب و بهترین خرید است.

مجموعه این عوامل توانسته است تاجر هندی را به عنوان کاراکتر راهنمای خرید خوب معرفی نماید و پیام تبلیغاتی خود را به درستی منتقل نماید.

اهداف کمپین

  • توسعه برند و ریبرندینگ خلاق
  • ایجاد و معرفی کاراکتر همراه برند
  • معرفی زاد شفق به عنوان یک فروشگاه چند منظوره
  • بهبود تصویر برند زاد شفق و محبوبیت هویتی
  • افزایش فروش چند محصولی و خریدهای ویژه جهیزیه
  • معرفی کاراکتر محمد هندی به عنوان عضوی از خانواده زاد شفق
  • فرصت تولید محتوای خلاقانه تصویری
  • توصعه جذابیت برای مخاطبین شبکه های اجتماعی و افزایش سطح ارتباطات با مخاطبین آنلاین
  • و اهداف درون سازمانی دیگر
Image
مراحل اجرایی کمپین
  • باز طراحی لوگو و رنگ سازمانی تبلیغات: باز طراحی لوگوتای‍پ حرفه ای و گزینش رنگ طلایی (زرد در موارد چاپی) و مشکی برای القای حس لوکس .این تغییر در جهت گزینش جامعه هدف و اصلاح ساختار برند انجام شد.
  • جزئیات شخصیت پردازی: با تمرکز بر ایجاد هماهنگی با خلاقیتهای فردی کاراکتر بازیگر ( محمد هندی ) و جزئیات هویتی کاراکتر تلاش کردیم کاراکتری باور پذیر و جذاب به عنوان معرف برند خلق شود. در یکی از طرح ها تاجر با لباس هندی و سوار بر فرش پرنده (بر گرفته از داستانهای هزار و یک شب ) دیده می شود. گریم اختصاصی ، عکاسی حرفه ای و طراحی پست پروداکشن گوشه ای از زحمات آماده شدن هر یک از طرح های تبلیغات محیطی است. خوشبختانه در این مرحله باز خورد بسیار مناسبی از تبلیغات محیطی دریافت کردیم و از انتخاب شیوه مناسب مطمئن شدیم.
  • شبکه های اجتماعی: یکی از اولین گزینه هایی بود که مد نظر قرار دادیم، زیرا بیشترین نقطه تماس را با مخاطبان مورد نظر ما داشت. ما محصولات زادشفق را با شرایط ویژه برای فروش در پیج های محبوب معرفی و همچنین مدیریت شبکه های اجتماعی آن را یکپارچه کردیم.
  • محتوای ویدئویی: یکی از تاثیر گذارترین ها در دنیای دیجیتال مارکتینک است که ما در این بخش برای کمپین "تاجر هندی" محتوای ویدئویی سریال اینستاگرامی "داستان های هندی" با تایم حدودی 3 تا 5 دقیقه، با محوریت محمد هندی برنامه ریزی شد. تعداد بازدید های این سریال نشان دهنده رشد روز افزون مخاطبین آن می باشد که این امر موفقیت برند سازی مد انتظار از کمپین را تایید می کند.
  • اجرای چند رسانه ای و موزیک اختصاصی: تولید موزیک اختصاصی برای تیزر و موزیک ویدئوی ویژه برای فضای مجازی جزء تکمیل کننده خاطره سازی در این کمپین است. موزیک ویدئو نیز با الهام از سبک آشنای بالیوود طرح و برنامه ریزی شده است . شیوه ای که در تبلیغات روز دنیا مرسوم و تایید شده است. طراحی ویژه حرکتهای موزون بر پایه موزیک ساخته شده از ملودی های آشنای موسیقی هند از نقاط قوت آن است.
  • جشنواره های فروش: تماس نزدیک با مخاطبین آخرین حلقه تاثیر گذاری کمپین است که در طول حیات آن به تناوب برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. کمپین جشنواره شب یلدا و حمایت از تلاشگران عرصه سلامت در دوران اپیدمی کرونا از نمونه های آن است.
  • برنامه ریزی پویا: تنوع و قابلیت اصلاح برنامه های کمپین با توجه به بازخورد مخاطبین جهت افزایش کارایی و محبوبیت کاراکتر از طریق ارتباط دائم تیم طراح و مجری کمپین و مدیریت مجموعه زادشفق برنامه ریزی شده است. منتظر برنامه های پیش بینی نشده ما باشید!

پشت صحنه تولید تیزر داستانهای هندی زادشفق

از مشاوره و راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید

stars

Image
مدیر طرح
حســام کنفـی
کارشناس مدیریت / کارشناس رسانه
مدیر دپـــــارتمـــان رسانه و تــصویر
مشاور و طراح کمپین های چند بعدی

حسام کنفی بیش از  11 سال است که در زمینه های تولید و انتشار ویدئو با صدا و سیمای ملی و بسیاری از شرکتهای سینمایی و تبلیغاتی همکاری داشته است. علاوه بر این در زمینه برگزاری رویدادهای گردشگری ، طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی مشاور و مجری برندهای معتبر استانی و ملی بوده است ، وی به عنوان مدیر دپارتمان رسانه و تصویر  شخصا پاسخگوی همه سوالات مشتریان خود در این دپارتمان می باشد.

هر سوال ریز و درشت تبلیغات را از ما بپرسید